Rob Lamers was bijna 30 jaar het gezicht van het Almelo's Weekblad
Rob Lamers was bijna 30 jaar het gezicht van het Almelo's Weekblad (Foto: )

Rob Lamers verlaat Almelo's Weekblad

ALMELO – Bijna 30 jaar geleden maakte Rob Lamers (54) de overstap van Kroon Oil naar het Almelo's Weekblad, toen nog van uitgeverij Korenromp, om de verkoop van advertenties op zich te nemen. Sinds die tijd ontwikkelde het Almelo's Weekblad zich tot het best gelezen weekblad van Almelo en liet het concurrenten zoals Twenth Ruiten Drie en kortstondiger andere concurrerende titels achter zich.

'Een resultaat van uitstekend teamwork van zowel directie, kantoormedewerkers en redactieleden maar ook door een prima coördinatie van de bezorging, elke week weer.'

Trainer

Lamers verdiende naast het werk van accountmanager, ook zijn sporen in het voetbal. Eerst als speler van Avc Heracles maar later ook als trainer bij diverse Twentse clubs, een bezigheid die hij met liefde uitvoerde naast het dagelijkse werk als accountmanager.

Service

'Het kantoor van het Almelo's Weekblad was een makkelijk inlooppunt voor adverteerders zoals middenstanders en particulieren die een 'Treffertje' wilden plaatsen om hun waar onder de aandacht te brengen. Veelal kwamen adverteerders met wat geschreven tekst op een papiertje en een basisgedachte hoe de advertentie er volgens hen uit moest zien. Daarmee gingen onze vormgevers dan aan het werk om het tot een echte advertentie te maken.

Hetzelfde herhaalde zich bij adverteerders waar ik langs ging. Het was een service die het Almelo's Weekblad groot maakte en mede daardoor alle stormen in concurrentieland overleefde. Nu maakt men meer gebruik van reclamebureaus en wordt meer en meer digitaal aangeleverd,' aldus Lamers die ook de overgang naar eerst Wegener en vervolgens DPG Media meemaakte.

Regeling

Opgaan in een groter concern betekende ook hervormingen net zoals het tijdsbeeld 'Online Marketing' waarin DPG Media, dat o.a. ook de Twentsche Courant Tubantia uitgeeft, volop inzet. 'We hebben lang zelfstandig het Almelo's Weekblad kunnen runnen, maar ook wij ontkomen niet aan verdere centrale aansturing en digitale vernieuwing bij de grootste uitgever van Nederland, dat DPG Media nu eenmaal is. De Persgroep met Belgische 'roots' gaf mij gelegenheid om met een nette regeling per 1 januari a.s. afscheid te nemen.

Via deze weg groet ik derhalve al mijn vele contacten die ik in bijna 30 jaar bij het Almelo's Weekblad heb opgedaan en wil tevens mijn dank uitspreken aan iedereen voor toch een pionierend en avontuurlijke lange periode bij het Almelo's Weekblad.

Ongetwijfeld zal ik deze en gene nog wel eens ontmoeten langs de voetbalvelden. Het ga u goed!' besluit Lamers lachend zoals de meesten hem kennen.

Meer berichten