<p>Pim Trommelen en Felix Wolberink timmeren aan de weg met Dreesz.</p>

Pim Trommelen en Felix Wolberink timmeren aan de weg met Dreesz.

(Foto: )

Dreesz maakt kantoor huren simpel

ALMELO - “Je kunt bij ons net zo makkelijk een vergaderruimte boeken als een hotelkamer via booking.” Dat zegt Felix Wolberink van Dreesz, het hippe verzamelgebouw met vergaderruimtes, losse kantoren en flexplekken aan de Brugstraat. De service om online een kantoor of een vergaderruimte te boeken is anderhalve week geleden gestart. “Het loopt al goed.’’

Met de formule van Dreesz zijn de traditionele grenzen tussen werken, vergaderen, leren en thuis zijn aan het verdwijnen. “Wij geloven in een hybride platform voor ondernemen, ontmoeten en onderwijs, maar ook voor ontspanning’’, stelt Felix Wolberink van Dreesz. De inpandige sportschool helpt daarbij.

Het sfeervolle verzamelgebouw naast het gemeentehuis trekt steeds meer huurders van allerlei werkplekken. “Het gaat best wel goed’’, zegt Wolberink. “Er zijn nog maar een aantal ruimtes vrij.” De mogelijkheid van het online boeken van een vergaderruimte of een werkplek bij Dreesz is een handige toevoeging , weet Wolberink. “Iedereen kan nu heel makkelijk via onze website een vergaderruimte of werkplek boeken. Eigenlijk gaat het hartstikke mooi, je pakt je telefoon, gaat even naar de website en je hebt het volgende uur een ruimte geboekt die perfect aansluit op wat je op dat moment nodig hebt. Het loopt prima. Mensen maken er al gebruik van; bedrijven, studenten, scholen. We kregen al veel aanvragen. Mensen willen elkaar ontmoeten, willen elkaar zien. En wij zitten op een ideale plek in het centrum.’’

Volgens Pim Trommelen van Dreesz wordt de kantorenmarkt steeds flexibeler. “Het kantoor wordt steeds meer een ontmoetingsplek’’, zegt Trommelen. “Niet een ruimte waar je van negen tot vijf je werk doet. We boden al de mogelijkheid om een kantoorruimte voor één dag te huren, maar het online boeken van een vergaderruimte maakt het nog flexibeler. Je kunt zelf een tijdslot aanvinken, boeken en vastleggen. Vroeger ging je kijken, kreeg je een rondleiding en moest je wachten op de overeenkomst. Dat was een traag proces. Zo boek je een vergaderruimte net zoals je kleren bij Zalando bestelt. Je kunt zelf de startdatum en de looptijd invullen. Het contract wordt automatisch aangemaakt. Je kunt digitaal ondertekenen. Je hebt je vergaderruimte of kantoor net zo makkelijk besteld als een hotelkamer op booking.’’

Op de website van Dreesz worden de verschillende ruimtes geshowd. “Je kunt zien wat je huurt, met een lijst van faciliteiten wat er bij zit. Het maakt het allemaal heel laagdrempelig. Zo kunnen we Almelo nog meer aanbieden. We merken dat ook grotere partijen soms elders willen vergaderen. En dan wordt er vaak aan een hotel gedacht, maar bij ons kan het ook, in een representatieve en energieke omgeving. Dreesz is gevestigd midden in het centrum van Almelo en dus ook een toplocatie voor trainingen en workshops.”

De te huren kantoren verschillen van grootte. Trommelen: “Het gaat van twee tot dertig personen.’’

Zie ook www.dreesz.com

Meer berichten