
Almelose Lisa Snippe gekroond tot Miss Overijssel 2026
AlgemeenSTEENWIJK/ALMELO – Voor Lisa Snippe uit Almelo is het een avond om nooit te vergeten. Zij werd zondag 29 maart gekroond tot Miss Overijssel 2026 tijdens de finale in Theater De Meenthe. Daarmee vertegenwoordigt zij later dit jaar de provincie op het nationale podium.
Sterke prestatie op het podium
Tijdens de finale liet Lisa zich van haar beste kant zien in meerdere rondes. Van de eerste voorstelronde tot de galaronde en de persoonlijke hashtagronde: telkens wist zij de jury te overtuigen met haar uitstraling en presentatie.
De kandidaten werden beoordeeld door een deskundige jury, met onder anderen tv-persoonlijkheid Kay Ambergen.
Meer dan alleen een titel
De verkiezing draaide niet alleen om uiterlijk en presentatie. De finalisten zetten zich ook actief in voor een goed doel. Voor WaterAid werd in totaal 12.801 euro opgehaald.
Lisa en de andere deelnemers leverden daar eerder al een bijzondere bijdrage aan. Zo liepen zij op 4 januari zes kilometer op hakken door de sneeuw in het Olympisch Stadion Amsterdam om aandacht te vragen voor vrouwen en meisjes wereldwijd.
Succesvolle terugkeer van Miss Overijssel
De verkiezing maakte na tien jaar afwezigheid een sterke comeback. Naast Lisa Snippe werd ook Isabel Skraburski gekroond tot Miss Overijssel Teen 2026.
Daarnaast kreeg Anouk Spijker een wildcard van de organisatie van Miss Nederland en mag zij zich Miss Overijssel Oost noemen.
Op naar de landelijke finale
Voor Lisa wacht nu een nieuw hoofdstuk. Als Miss Overijssel vertegenwoordigt zij de provincie tijdens de finale van Miss Nederland 2026 op 27 juni.
Met haar titel zet de Almelose zich niet alleen op de kaart als finalist, maar ook als ambassadeur voor een maatschappelijke boodschap.















